Hoe meer het lukt leren en veranderen te verankeren in het dagelijks werk, hoe minder verandertrajecten je hoeft te doen. Als reflecteren en experimenteren een gewoonte worden en jij duide lijk bent in je sturing, dan wordt er in je team...
Deze maand ga je de kaders die je aan je team geeft verduidelijken...
‘Hoe kan een programma van een online les of meeting eruitzien?’ ‘Hoe rijg ik werkvormen aan elkaar tot een goed programma?’ ‘Wat zijn de belangrijkste tips bij het bouwen van een goed programma?’
Je hebt een goed programma ontworpen, nu is het moment daar om dat programma daadwerkelijk uit te voeren. Misschien doe je dat zelf, of wellicht doet een ander dat. En of je nu leidinggevende, facilitator of trainer bent, voor iedereen geldt:...
COACHING WAT IS HET EN WAAROM? Wat is coaching? En waarom willen steeds meer mensen gecoacht worden? In dit eerste artikel beschrijven we onze definitie van en visie op coaching. Wij zijn erachter gekomen dat onze visie op coaching afwijkt van de gangbare benadering van coaching. Voor ons is coaching meer dan het voeren van het gesprek. In dit artikel nemen we je mee...
Het derde invloedveld gaat over aandacht. Als we medewerkers hiernaar vragen, dan scoren zij dit veld meestal als het veld waarop het grootste tekort ligt. Zeker in tijden van verandering. En dat terwijl juist dit veld zorgt voor de verbinding...
Hoe kom je erachter welke elementen in de context de verandering belemmeren? En hoe kun je zorgen voor een congruente context? Hieronder volgt een aantal interventies om te reflecteren op en om te experimenteren...
Deze maand staat in het teken van de context en de invloed die je daar als leidinggevende op kunt uitoefenen om de verandering te stimuleren...
Hoe zorg ik direct voor een goede sfeer en energie in mijn overleg, les of bijeenkomst? Welke manieren zijn er om online op een leuke manier te starten en kennis te maken? Hoe activeer ik iedereen, zonder te veel tijd kwijt te zijn aan de kennismaking?
Hoe kan ik met een online groep een besluit nemen? Hoe kan ik de groep betrekken bij de besluitvorming? Hoe kan ik het tegengeluid een plek geven in de besluitvorming?