Acceptatie is een erg onderschat fenomeen. De meeste mensen hebben werkelijk geen idee dat acceptatie een van de belangrijkste stappen is naar ander gedrag. Accepteren zorgt snel voor overtuigingen als ‘Lekker...
Zodra je weerstand voelt ten aanzien van iets (je wilt dat iets anders gaat dan het gaat), zit je in negatieve emoties en valkuilgedrag. En daarachter zit dus een angst. Deze weerstand is niet effectief. Het verkrampt je waardoor je vaak geen creatieve...
Deze stap bestaat uit het invulling geven aan je verlangen. Je verkent hier de mogelijkheden, de proactieve acties die je hebt om naar je verlangen...
Je weet nu dat er negen stappen zijn die je kunt volgen bij het aanpakken van je dilemma’s. In de praktijk is het echter best lastig steeds negen stappen te doorlopen. Dingen gebeuren in een fractie van een seconde. Er wordt...
In deze bijlage worden alle casussen uitgewerkt die geschetst werden in stap 1. Alle stappen van de methode zullen per casus worden uitgewerkt zodat je een goede indruk krijgt van het effect van de methode. Het...
Dit boek gaat over persoonlijke ontwikkeling en groei van leiders. Mijn filosofie is dat wanneer je als leidinggevende coachend leidinggeeft, gebaseerd op het geven van vertrouwen, je vaak ook je mensen mee kunt krijgen in de richting die jij voor ogen hebt. En daarmee dus ook de organisatie laat veranderen. Organisatieontwikkeling begint dus bij persoonlijke ontwikkeling....
Mijn onderzoek naar aanspreekgedrag in Nederlandse organisaties bestond uit drie onderdelen: Een online enquête onder 500 Nederlandse managers en medewerkers. 28 vervolginterviews. Een uitgebreide literatuurstudie.
Dit is een beknopte weergave van de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek naar de trends op het gebied van selectie van leiderschapscoaches onder veertig grote afnemers van coaching en driehonderd ervaren leiderschapscoaches door Carol Braddick in 2010...
Je wilt als leidinggevende iets voor elkaar krijgen met je organisatie of team: een nieuwe manier van werken, een verbeterde samenwerking met een andere afdeling, een andere focus voor de hele organisatie,....
Misschien hadden we het boek waarderend-onderzoekend veranderen moeten noemen… Appreciative Inquiry laat zich immers letterlijk vertalen als waarderend onderzoek. Het is een veranderfilosofie met als centraal vertrekpunt dat een systeem zich positief ontwikkelt zodra mensen gezamenlijk gaan onderzoeken wat er werkt,...