Coachees zijn vaak zelfkritisch. ‘Waarom kan ik nou niet gewoon net zo stevig voor de dag komen als mijn collega’s?’, ‘Het zou me toch moeten lukken om niet zoveel werk op me te nemen?’, ‘Mijn relatie is mislukt omdat ik altijd zo onzeker ben’...
Je coachee is al wat meer op adem gekomen en voelt zich meer ‘mens’. Hij is met kleine stappen concreet bezig zijn wensen te realiseren. Hij heeft zijn compassievolle gevoelens vergroot en hij voelt dat hij op de goede weg zit. Hij wandelt...
Je weet dat een goede relatie tussen coach en coachee een goede voorspeller is van het succes van het coachtraject. Dat heb je als coach ervaren, en het blijkt ook uit onderzoek. We weten bovendien dat synchronie – het gelijktijdig afstemmen van beweging en gedrag – hierin een belangrijke rol speelt.
Wanneer heb jij voor het laatst iets puur voor je plezier gedaan? Zonder dat je een doel had behalve genieten van waar je mee bezig was? Iedereen heeft activiteiten waar hij op een natuurlijke manier plezier uit haalt. Maar veel te vaak raken die activiteiten ondergesneeuwd...
Wanneer je je coachee vraagt hoe hij zich voelt, kan het zomaar zijn dat hij iets vertelt waarin hij uitlegt wat hij denkt. Bijvoorbeeld: ‘Hoe voel je je bij het onverwachte ontslag?’ ‘Ik vind het een rotstreek, zoiets mogen ze niet doen.’ ...
Een goede voorbereiding is het halve werk. Dat geldt zeker ook voor het organiseren van een bijeenkomst. Met een goede voorbereiding maak je de meeting voor iedereen beter én leuker...
En dan is het zover: je gaat van start met je bijeenkomst. Om die tot een succes te maken, focus je op het stimuleren van interactie en betrokkenheid. Als facilitator hoef je trouwens niet alles in je eentje te doen...
Hybride en online events kunnen niet zonder techniek. De coronamaatregelen hebben ervoor gezorgd dat allerlei nicheproducten breed bekend zijn geraakt. In dit artikel vind je een overzicht van het soort programma’s en apparatuur die nuttig kunnen zijn voor je online of hybride evenement.
Hoewel contact online en hybride anders is, kun je verrassend goed contact leggen via digitale communicatie. Dat begint al voorafgaand aan een bijeenkomst. Een check-in heeft als functie deelnemers even los te maken van wat ze voor de bijeenkomst aan het doen waren en hen de aandacht volledig op de bijeenkomst te laten richten...
Sociale verbinding is een menselijke behoefte en draagt ook bij aan een betere en leukere bijeenkomst. Van simpelweg de namen en functies weten tot elkaars voorkeuren en karaktertrekken kennen. ..