Dit praktijkgerichte werkboek is een oproep aan managers en leidinggevenden om hun taak als begeleider van veranderprocessen een concrete en haalbare vorm te geven in de dagelijkse werkpraktijk van hun organisatie. Waarderend aanwezig zijn in spreken én handelen in het hier-en-nu met de medewerkers,...
Je moet keuzes maken om gekozen te worden. Keuzes maken om aantrekkelijk en geliefd te zijn. Net als sterke merken. Klanten weten en begrijpen wie je bent en waar je voor staat als je een heldere, eenduidige en consistente boodschap hebt..
De kern en een aantal belangrijke eerste stappen voor je persoonlijke merk zijn inmiddels gevormd. Nu wordt het tijd voor concrete plannen. Plannen maken klinkt vaak heel eenvoudig. Iedereen maakt immers allerhande plannen....
Je merkplan begint er na vijf stappen en veel oefeningen echt uit te zien als een goede basis voor jouw sterke merk in wording: je identiteit of je ziel is helder, je hebt een keuze gemaakt uit de eigenschappen die jouw merk...
Je merk is inmiddels behoorlijk ontwikkeld. Het heeft een ziel (identiteit), de eigenschappen van het merk zijn benoemd en je hebt een idee hoe je die kunt uiten, het merk staat voor keuzes en ambities...
Een merk staat altijd onder invloed van de context, ofwel de omgeving waarin het zich bevindt. Ook het imago van jou als merk is vaak een zeer belangrijk aspect als het gaat om het versterken van een merk.
Dit werkboek hoort bij het boek 101% IK™, Jouw persoonlijke merk in 8 stappen...
Jouw persoonlijke merkplan is af. Het heeft vorm en invulling gekregen volgens de zes stappen: identiteit, eigenschappen, keuzes, plannen, interactie en herijken. In stap 6: herijken is al aan de orde gekomen dat het vooral van belang is...
Deze nieuwe werkvormen zijn een passend vervolg op de voorgaande werkvormen. Ook deze werkvormen zijn een inspiratiebron wanneer je vorm wilt geven aan bijeenkomsten, sessies, lessen en vergaderingen waarin toegewerkt moet worden naar resultaat...
Een van de meest gestelde vragen naar aanleiding van deel 1 van het Groot werkvormenboek is: ‘Hoe ontwerp ik een goed programma?’ Het ontwerpen van een programma, oftewel het maken van de opzet van een bijeenkomst, is een vak apart...