Wij werken met een korte evaluatie, die we aan het eind van de laatste dag van de training laten invullen door onze deelnemers. Zo krijgen we een goed beeld van hoe deelnemers de verschillende onderdelen van de training hebben ervaren.
Nu je weet wat trainen is, hoe leren werkt en hoe je alle leervoorkeuren bedient met verschillende werkvormen, is het tijd om de training concreet te gaan ontwerpen. Je gaat een draaiboek maken.
Als je trainingen voor bedrijven wilt of gaat geven, wil je natuurlijk weten wat daar allemaal bij komt kijken. Dit artikel gaat over hoe je van de vraag van de klant tot een passend voorstel komt. We beschrijven hier het hele proces...
In dit artikel vind je een vragenlijst met vragen die je kunt stellen tijdens een intakegesprek.
Beantwoord onderstaande vragen en tel je score bij elkaar op. Hoeveel uit de 100 punten scoor je nu?
Het overdragen van theorie en het voor de groep staan is een vak. Je hebt als trainer vanzelfsprekend goede presentatievaardigheden nodig.
Mensen volgen een training omdat ze een doel hebben en wat willen leren. Of ze volgen een training, omdat iemand anders of de organisatie heeft bepaald dat ze iets moeten leren. Maar iets nieuws aanleren is niet makkelijk.
Wij werken altijd met een supergedetailleerd draaiboek, zodat we wanneer we verschillende groepen voor ons krijgen, of wanneer diverse trainers de training geven, in principe altijd dezelfde inhoud bieden.
E-coaching is in de dagelijkse praktijk van vele coaches niets nieuws. Vooral het gebruik van telefoon en e-mail binnen coaching wordt reeds op grote schaal toegepast. Dit is een logisch gevolg van onder andere demografische omstandigheden. In landen als Amerika, Canada en Australië en dichter bij huis het Verenigd Koninkrijk en Duitsland...
Laten we maar netjes beginnen met de definitie van trainen. Trainen is het stimuleren van een groep deelnemers om hun gedrag te veranderen. Om ze vaardigheden eigen te maken en/of hun overtuigingen bij te stellen.