In dit artikel beschrijven we de vier leerfasen en twaalf leerstappen van de methode zelfsturend leren. De methode is hier narratief beschreven vanuit het beeld van ‘De Bremer stadsmuzikanten’...
De narratief coach gebruikt, naast het persoonlijke verhaal van de coachee, ook mythen en sprookjes als bron om de door de coachee gewenste ontwikkeling te bevorderen. We openen dit artikel met het sprookje van de vetkaars...
Men hoeft niet ver te reizen op zoek naar veranderingen, groei en ontwikkeling. In feite liggen de mogelijkheden tot verandering en leren in je eigen wezen besloten. Onderzoek het gewone van het ongewone in je leven...
In dit artikel beschrijven we de vierde stap van het leerproces: keuzes maken en individualiseren. Bewust onderscheid leren maken tussen wat wel of niet verteerbaar, voedend is...
In dit artikel bespreken we de laatste drie leerstappen. Deze leerstappen 5, 6 en 7 gaan over het integreren van je nieuwe ervaringen in je zelfverhaal. Het gaat over omgaan met nieuwe verworvenheden...
In deze verklarende woordenlijst vind je een overzicht van veelgebruikte methoden en modellen en vragenlijsten bij coaching...