Je merk is inmiddels behoorlijk ontwikkeld. Het heeft een ziel (identiteit), de eigenschappen van het merk zijn benoemd en je hebt een idee hoe je die kunt uiten, het merk staat voor keuzes en ambities...
Een merk staat altijd onder invloed van de context, ofwel de omgeving waarin het zich bevindt. Ook het imago van jou als merk is vaak een zeer belangrijk aspect als het gaat om het versterken van een merk.
Dit werkboek hoort bij het boek 101% IK™, Jouw persoonlijke merk in 8 stappen...
Jouw persoonlijke merkplan is af. Het heeft vorm en invulling gekregen volgens de zes stappen: identiteit, eigenschappen, keuzes, plannen, interactie en herijken. In stap 6: herijken is al aan de orde gekomen dat het vooral van belang is...
Wanneer is een cliënt klaar? Als coach wil je aan de ene kant het doel bereiken, tegelijk wil je jezelf zo snel mogelijk weer overbodig maken in het vertrouwen dat de coachee zijn vraag zelfstandig kan hanteren.
‘Als coach kan ik pas iemand helpen als hij (of zij!) dat zelf wil!’ Af en toe hoor ik dit collega´s zeggen. Is dat wel zo? Als iemand de indruk wekt dat hij er (nog) niet voor open staat om met zichzelf of de situatie aan de slag te gaan, dan is dat niet zomaar. Er speelt dan veel aan gedachten, ingewortelde overtuigingen en emoties onder de waterspiegel
In ieder mens spelen fundamentele belemmeringen een rol die ons afhouden van Zijn. Dit zijn aangeleerde overtuigingen, beelden en gedragingen. Samen vormen ze gewoontepatronen die het bewustzijn inperken. We noemen ze vasana’s...
De aandacht van de coachee is vaak gericht op situaties die zich voltrokken hebben, of op wat er gedaan kan worden in een toekomstige situatie. Er gaat echter een grote kracht uit van het hier-en-nu in de coaching. De coachee kan ondersteund worden...
In dit hoofdstuk worden de voorgaande hoofdstukken verbonden. We bespreken een model dat een leidraad biedt voor Zijnsgericht coachen. Het model bevat vijf stappen, hoewel we benadrukken dat Zijnsgericht coachen niet op een puur technisch-methodische wijze kan worden ingevuld...
In dit hoofdstuk bespreken we de vraag hoe een verdieping van het coachingsproces tot stand kan komen die verder gaat dan de methodiek en de coachingstechnieken uit 'Een model voor zijnsgericht coachen'. In de ontmoeting tussen de coach en de coachee zijn drie dimensies...