Dit artikel bevat een houvast voor het waarnemen van kwaliteit van P-reflectie ...
De taak die wij ons als leerbegeleiders stellen, is het stimuleren van het reflecteren door professionals. Tot onze verbazing bleken in de wereld opvattingen en praktijken onder de noemer van reflecteren te vallen die wij daar niet onder zouden scharen ...
Bij het proces van leren P-reflecteren doet zich een aantal verleidingen voor om iets anders te gaan doen dan wat wij beogen. In andere opvattingen over reflecteren worden wat wij valkuilen en risico’s noemen misschien juist als kernactiviteiten aangemerkt...
In dit artikel werken wij uit wat wij onder P-reflecteren verstaan en wat het kan opleveren. We beschrijven het proces van reflecteren fenomenologisch, dat wil zeggen in zijn geheel en in samenhang...
Hoewel de de artkkelen 'Professioneel reflecteren: inleiding' en 'Wat is Professioneel reflecteren en wat heb je eraan?'een theoretische uitwerking bevatten van onze visie op reflecteren, zijn we toch vanuit onze eigen praktijken als leerbegeleiders begonnen ...
In dit artikel splitsen we P-reflecteren op in vijf clusters van deelvaardigheden. Op basis van onze conceptuele analyse van reflectieactiviteiten geven we ook aanwijzingen...