Wij werken met een korte evaluatie, die we aan het eind van de laatste dag van de training laten invullen door onze deelnemers. Zo krijgen we een goed beeld van hoe deelnemers de verschillende onderdelen van de training hebben ervaren.
Wij werken altijd met een supergedetailleerd draaiboek, zodat we wanneer we verschillende groepen voor ons krijgen, of wanneer diverse trainers de training geven, in principe altijd dezelfde inhoud bieden.
Beantwoord onderstaande vragen en tel je score bij elkaar op. Hoeveel uit de 100 punten scoor je nu?
In dit artikel vind je een vragenlijst met vragen die je kunt stellen tijdens een intakegesprek.
Veel van wat je doet als trainer is uitleggen, zoals het uitleggen van een theorie of model, het vertellen van het programma. Het helpt om je verhaal te ondersteunen met beeld. Wij doen dat het allerliefst met een flip-over.
Laten we maar netjes beginnen met de definitie van trainen. Trainen is het stimuleren van een groep deelnemers om hun gedrag te veranderen. Om ze vaardigheden eigen te maken en/of hun overtuigingen bij te stellen.
Als je trainingen voor bedrijven wilt of gaat geven, wil je natuurlijk weten wat daar allemaal bij komt kijken. Dit artikel gaat over hoe je van de vraag van de klant tot een passend voorstel komt. We beschrijven hier het hele proces...
Het overdragen van theorie en het voor de groep staan is een vak. Je hebt als trainer vanzelfsprekend goede presentatievaardigheden nodig.
Mensen volgen een training omdat ze een doel hebben en wat willen leren. Of ze volgen een training, omdat iemand anders of de organisatie heeft bepaald dat ze iets moeten leren. Maar iets nieuws aanleren is niet makkelijk.
Als je een werkvorm kiest, bedenk dan goed wat je doel is bij het betreffende onderdeel in je training. Veel werkvormen uit dit artikel worden gebruikt in trainingen waar het voornaamste doel is dat deelnemers nieuwe vaardigheden aanleren.