Alle blogposts

(Voor)oordelen over gebruik van social media

 

De coach en social media. Voor sommigen al heel erg vertrouwd, voor anderen nog een onontdekt gebied. Op deze plek kan je vanaf nu één keer per maand informatie over socialmediagebruik als coach lezen. Wil je een specifiek onderdeel van ons beroep in relatie tot social media behandeld zien, het je een case of heb je vragen over het gebruik van een bepaalde social media, neem dan contact met me op: f.stoop@pintapeople.com.

Wat moet ik nou met social media? Veel coaches kunnen en willen er nog helemaal niks mee. Aan hen een paar vragen:

Voor iedere coach

  • Heb je weleens een vraag waarvan je niet weet wie daar het antwoord op zou kunnen hebben?
  • Heb je behoefte om meer artikelen te lezen over je vak?
  • Vind je het jammer als je een congres/evenement niet kan bijwonen en wil je die dag volgen waar er over gesproken wordt?
  • Heb je weleens de behoefte om te sparren met anderen?
  • Zou je weleens benaderd willen worden door de pers om vakinformatie te leveren?
  • Zou je meer over je collega-coaches/concurrenten in je stad willen weten? Welke klanten hebben zij eigenlijk, waar zijn ze mee bezig? Welke gedachten houden ze erop na?
  • Begeleid je mensen naar werk of naar ondernemerschap?

Voor de ondernemers

  • Ben je ondernemer en heb je genoeg klanten in je praktijk, of zou je er meer willen hebben?
  • Vind je het soms maar ‘eenzaam’ als zelfstandig coach?
  • Zoek je aansluiting bij de plaatselijke ondernemers of het bedrijfsleven in je stad?

Voor de interne coaches

  • Zoek je meer aansluiting bij je interne klanten? Of interne potentiële klanten?
  • Zoek je nu of op termijn een andere baan?
  • Of zoek je aansluiting met (nationale of internationale) collega’s bij andere bedrijven?

Als je een van deze vragen met JA kunt beantwoorden, dan kan het inzetten van social media je helpen. En: deze lijst kan nog vele malen langer.

Want ik ben er heilig van overtuigd dat social media je bij AL je zakelijke doelen kan helpen. Ga het gewoon eens proberen, uit je comfortzone. We vragen het toch regelmatig van onze klanten – doe dat dan zelf ook! Ga op avontuur. Maak een account aan op Twitter (mijn favoriete medium) of LinkedIn (de absolute must have basis). Ga kijken, zoeken, luisteren. Laat het gebeuren. Wen eraan. En verwacht de eerste paar maanden geen resultaten. Tot het moment dat de magie van social media je opeens grijpt: er gebeurt wat!

Om je te helpen is er deze blog. Vraag gerust, leg gerust je case voor. Helpen wij je verder op weg.


Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit bericht.
  • Datum 3-3-2013